Com reduir la factura de la nostra gestoria

Com reduir la factura de la nostra gestoria

Degut a la crisi econòmica que estem vivint, molts negocis s’han vist obligats a reduir costos. Una de les partides que tendeixen a reduir, són els honoraris de la gestoria fiscal, comptable i laboral.

Però la pregunta que ens hem de fer és: Quant necessitem els serveis d’una gestoria o quant en podem prescindir?

Primer de tot, hem de mirar cap a dins. Si el nostre negoci té un departament d’administració, aquest departament ja està generant un volum de dades que amb un programa informàtic adequat i amb una mínima formació al personal d’administració, podria complir amb les obligacions legals més rutinàries.

D’aquesta manera, les feines com el registre de les vendes, les compres o als bancs; així com omplir formularis, es podrien fer d’una forma automatitzada. Evitant la duplicitat de tornar a entrar les dades en el programa informàtic de la gestoria i reduint la possibilitat d’errors.

Davant d’aquesta realitat, tenim dues opcions:

  • Adaptar el nostre departament administratiu per realitzar aquestes tasques, però comptant amb un assessor extern per els temes de major complexitat o per resoldre els dubtes que puguin sorgir.
  • Utilitzar el mateix entorn informàtic que la nostra gestoria, i aprofitant les noves tecnologies, està interconnectats per tal d’evitar duplicitats.

Qualsevol de les dues solucions pot ser òptima per reduir els honoraris de la nostra gestoria, sense posar en perill el compliment diligent de les nostres obligacions legals.

Membres de:

logo-colegi-economistes.png

Partners tecnològics: