Tota empresa, per petita que sigui, ha de vetllar per obtenir beneficis. Ans al contrari, tard o d’hora l’empresa hauria d’acabar tancant. Però per poder obtenir beneficis, primer de tot l’empresa ha d’invertir en actius que li proporcionin una rendibilitat. Aquesta rendibilitat econòmica dels actius de l’empresa pot ser generada degut al marge de benefici que obté per cada unitat venuda; o bé, degut a la rotació. És a dir, per la rapidesa en vendre el seu producte o servei.
La primera pregunta que s’ha de fer qualsevol emprenedor és si el meu negoci serà rendible gràcies al marge o a la rotació. Aquesta variable, que sembla trivial, serà realment important alhora de definir l’estratègia del negoci.
Un negoci que basi la seva rendibilitat en el marge, haurà de ser un negoci que aporti valor afegit als seus clients. Haurà de treballar molt el seu producte o servei per tal que es diferenciï de la seva competència, o bé, oferir un servei postvenda o assessorament que aporti valor pels seus clients. Com per exemple, els serveis de consultoria.
Per altra banda, un negoci on la seva rendibilitat es basi en la rotació, solen ser negocis que venen productes o serveis bàsics o genèrics. Cobreixen una necessitat als seus clients, però no tenen una diferenciació important respecte a la seva competència. Molts cops, la principal diferenciació percebuda pels clients serà el preu. Per exemple els supermercats.
Analitzar la rendibilitat de la teva empresa o negoci, serà crucial alhora de determinar l’estratègia a seguir però a la vegada, fer-ne un seguiment periòdic et proporciona la informació necessària per saber si estàs seguint el camí correcte.