Certificat digital

Iniciem la tardor amb una nova web disponible en català, castellà i anglès, millorant-ne el disseny i la usabilitat per tal d’aconseguir una navegació més atractiva i àgil. Així com amb nous serveis, com l’obtenció del certificat digital sense necessitat que l’interessat o representant de l’entitat s’hagi de personar davant d’un organisme públic.

El certificat digital és un document electrònic identificatiu, expedit per una autoritat de certificació, que permet identificar-se davant de terceres persones. Principalment té dues funcions:

  • Realitzar tràmits per internet  amb plenes garanties tècniques i jurídiques davant de diferents organismes com l’Agència Tributària, la Seguretat Social, Ajuntaments o la Cambra de Comerç.
  • Signar documents mitjançant signatura electrònica equiparable a les que es presenten amb signatura manuscrita en oficines presencials.

Cada cop s’utilitza més el certificat digital, bé perquè ja és obligatori en la realització d’alguns tràmits administratius o bé perquè agilitza certs tràmits evitant desplaçaments. Per poder obtenir el certificat digital es requereix la personació del titular o del representant legal, en el cas de les societats o altres entitats jurídiques. Aquesta personació es pot realitzar a qualsevol punt de verificació presencial que, per norma general, es realitza a organismes públics com l’Agència Tributària.

AtBusiness ha signat un acord amb l’autoritat de certificació FirmaProfesional per tal d’actuar com a punt de verificació presencial. D’aquesta manera, els nostres clients s’estalvien haver-se de desplaçar a un organisme públic amb tots els inconvenients que això comporta, com la configuració informàtica per obtenir el codi de tramitació, la reserva de cita prèvia o la sol·licitud de vigència del càrrec d’administrador. 

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *